Meme Büyütme Ameliyatı

Göğüs Büyütme Ameliyatı

Meme Büyütme Ameliyatı sonuçları genelde hastalar tarafından memnuniyetle karşılanan, iyi ellerde yapıldığında estetik cerrahinin yüzakı ameliyatlarındandır.

Meme büyütme ameliyatı nedir?
Meme Büyütme Ameliyatı silikon meme protezinin meme dokusu altına (submamariyan), göğüs kası altına(subpectoral), hem kas hem doku altına veya kas zarı altı bölgeye konulmasından ibarettir. Meme büyütme ameliyatında meme büyüklüğüne, şekline ve bir dereceye kadar meme sarkıklığına müdahale edilir. Kullanılan meme protezleri silikon yapısındadır ve silikon vücutla en barışık maddelerden biridir.

Meme büyütme ameliyatında hangi kesi ile ameliyat yapılır ?
Meme Büyütme ameliyatı çeşitli bölgelerden kesilerek yapılır. Bu bölgeleri sayarsak:
1-Meme altını oluşturan kıvrım bölgesi
2- Meme başı çevresindeki kahverengi alan (areola) ile meme dokusu sınırı.
3-Koltuk altı (aksiller )

Meme Protezi boyutları nelerdir?
Meme büyütme ameliyatında memenin son boyutunun ne kadar olacağına hasta ile beraber estetik cerrah karar vermelidir. Meme protezlerinin göğüs ön duvarına oturduğu bir çapı olduğundan ve bu çap protez hacmi büyüdükçe büyüdüğünden, hastanın göğüs ön duvarının ölçüleri de önemlidir. Ayrıca hastada mevcut göğüs dokusu olması da ortaya çıkacak olan sonucu etkiler. En güzeli ve benim yaptığım örnek protezler hastanın sütyeni içine konularak aşağı yukarı büyüklük hakkında hastaya bir fikir vermektir.

Meme Büyütme Ameliyatı süresi ne kadardır?
Benim ellerimde meme büyütme ameliyatı yaklaşık 1 saat kadar sürer.

Meme büyütme ameliyatından sonra nasıl izler kalır? Kalan izler rahatsızlık vericimidir?
Her ameliyatta olduğu gibi meme büyütme ameliyatından sonrada kesi yerleri bir miktar belli olabilir. Zaman içinde hastanın da yara iyileşme potansiyeliyle de bağlantılı olarak bu izler hemen hemen kaybolur. Ayrıca biz Estetik Plastik Cerrahlar meme altındaki kıvrım, koltukaltı veya meme ucu gibi izin az belli olacağı bölgelerden meme protezi koyarız.

Meme büyütme ameliyatı yan etkileri varmıdır?
Meme ameliyatından sonra protezin konulduğu bölgeye bağlı olarak bir miktar ağrı olur. Bu ağrı kişiden kişiye değişebilir. Hastalarımın çoğunluğu pek ağrı hissetmezler. Ayrıca yaklaşık 5-7 gün süren ödem görülebilir.

Meme büyütme ameliyatından sonra işe ne zaman başlayabilirim?
Genellikle meme büyütme ameliyatından 3-5 gün sonra hastalar normal gündelik aktivitelerini yapmaya başlarlar. Ağır spor ve aktiviteler için 2-3 hafta geçmesi önerilir..

Kapsül Kontraktürü Nedir? Tedavisi varmıdır?
Sık görülmemekle beraber bazı meme büyütme ameliyatlarından sonra oluşabilir. Meme protezinin çevresinde vücut tarafından oluşturulan bir nedbe dokusu meydana gelir ve protezi sıkıştırır. Kas altına konulan meme protezlerinde çok daha az görülür. Eğer büyük bir sıkıntı yarattıysa bazı durumlarda bu oluşan nedbe dokusunun alınması ve meme protezinin değiştirilmesi gerekebilir.

Meme protezi meme kanserine neden olur mu?
Çok merkezli araştırmalar da bu yönde bir bulguya rastlanmamıştır. Meme büyütme ameliyatı olan hastalarla normal memesi olan hastalarda meme kanseri görülme sıklığı bakımından bir fark bulunmamıştır.