Jinekomasti (Erkekte meme büyümesi) Ameliyatı

Dr. Gürcan Aslan’ın amacı jinekomastisi dolayısıyla utanan T-shirt bile giyemeyen erkeklerin rahatlıkla istedikleri incelikte T-shirt ile dolaşmalarına yardımcı olmak ve kendilerine güvenlerini kazanmalarını sağlamaktır.
Gynecomastia (Jinekomasti) Yunanca’dan günümüze geçmiş medikal bir terimdir. Bunun anlamı kadın memesi benzeri memedir. Bu terim rahatsız ediciliğinden dolayı pek kullanılmaz. Fakat jinekomasti oldukça sık görülür. Hemen hemen erkeklerin %40 ını etkiler.

Jinekomasti (Erkekte meme büyümesi) nedenleri nelerdir?

Jinekomasti, ilaca bağlı (yani steroidler, aşırı esrar ya da alkol kullanımı) olabilir.  Saç dökülmesi için reçete edilen ilaçlar da bazı durumlarda Jinekomastiye neden olabilir. Ameliyat öncesinde bu ilaçların kullanımı bırakılmalıdır.

Jinekomasti ameliyatı hangi yaştan itibaren yapılabilir?

Jinekomasti için  yaş şartı yoktur, fakat birçok cerrah, ergenlik (18-20 yaşında) tamamen bitene kadar beklemeyi tercih eder.

Jinekomasti ameliyatı yaşlılarda yapılabilirmi?

Jinekomasti için yaş sınırı yoktur, ancak ameliyat sırasında kişinin sağlığını tehlikeye atabilecek herhangi bir tıbbi koşul olan hastalar estetik cerrahlarını bu durumdan haberdar etmelidirler.

Jinekomasti ameliyatını engelleyen tıbbi koşul varmıdır?

Bu ameliyatın yapılmasını engelleyen pek fazla koşul yoktur, ancak dikkat edilmesi gereken bazı ciddi hastalıklar bulunmaktadır. Ciddi kalp hastalıkları veya önemli kanama bozukluklarına dikkat etmek ve ameliyattan önce önlem almak gerekmektedir.

Jinekomasti ameliyatında kötü yara izleri kalırmı?

Ameliyat genelde memenin koyu renkli kısmından (areola) girilerek meme dokusunun çıkarılmasıyla gerçekleşir burada pek fazla iz kalmaz. Dr. Gürcan Aslan jinekomasti ameliyatlarında areoladan yapılan kesiyle girilip büyük dokuların çıkarılabildiği kendi tasarladığı ameliyat yöntemini kullanmaktadır.

Eğer liposuction ile memedeki yağ dokusu alınacaksa bu ameliyat, sonuçta iz bırakmayan bir ameliyattır. Cerrahi sırasında bir kesi yapılıyorsa, sonrasında yara izi çok az olabilir.  Ancak 6 ay ile bir yıl içinde izleri normal ciltten ayırt etmek pek mümkün olmaz.

Islak ve ultrasonik liposuction diye iki tür olduğunu öğrendim. Hangisi daha iyidir?

Islak teknik, liposuction için altın standarttır. Genelde, cerrah, kanamayı azaltmak için epinefrin gibi bir vazo-konstrüktif ajan (damarları büzen)ile birlikte büyük miktarda steril sıvıyı dokuya gönderir. Erimiş olan yağ ve sıvı liposuction ile emilir.
Ultrasonik liposuction ses dalgalarını kullanarak yağ dokularını eritir.
Dr. Gürcan Aslan Yağ emme yöntemi olarak ıslak yöntemi tercih etmektedir.

Benim büyük sarkık göğüslerim var. Ameliyat sonrası çok yara izi olur mu?

Özellikle genç hastalarda cilt dokusunun gerginliği yeterli ise bu cildi çıkarmak gerekmeyebilir. Bu yüzden cilt kesilip atılmayacağı ve bolluk kendi kendine toparlanacağı için yara izleri fazla olmaz.

Ameliyata hazırlık için neler yapmalıyım?

Ameliyattan 10 gün önce başlamak kaydıyla, kan sulandırıcı içeren ürünler almayın. Sarı kantaron,  balık yağı, keten tohumu yağı ve aşırı miktarda E vitamini gibi bitkisel ilaçlar, aşırı kanamayla sonuçlanabilir. Ameliyattan sonra 15 gün boyunca bu ilaçları / vitaminler / takviyeleri bırakmak en iyisidir.

Jinekomasti ameliyatından sonra dokular nekadar sürede iyileşir?

İyileşme süresi 3 ila 7 gündür. Bazen diren kullanılabilir. Toplam iyileşme süresi kişiden kişiye değişebilir. Ameliyattan sonra son görünüm hakkında karar vermek ve artık değişme olmayacak diyebilmek için 4-6 ay geçmelidir. Ameliyattan sonraki ilk 2 ila 3 hafta boyunca,  yorucu faaliyetleri, ağırlıklar veya spor salonunda yoğun bir egzersiz programı gibi üst beden içeren sporları kısıtlamak gereklidir. Ayrıca, hastanın ameliyattan sonra 4 hafta süreyle bir baskılı giysi giymesini tavsiye ederiz.

Ameliyat sonrası ağrı olur mu ne kadar sürer?

Hastalar ilk 24 saat süresinde orta derecede rahatsızlık yaşarlar. Daha sonra, hastaların çoğu sadece çok az rahatsızlık yaşar. Pek şiddetli ağrı görülmez. Buna rağmen hastaya ameliyattan sonra ağrı düzeyi az da olsa, ameliyat boyunca ve ameliyat bitiminden itibaren ağrı kesiciler verilir.

Diren kullanılmadan jinekomasti ameliyatı yapılıyor mu?

Bazen küçük jinekomastilerde diren kullanmak gerekmez. Gerekirse diren kullanmak hastadaki kanamaya bağlı şişlikleri önler. Unutmayın, drenaj hastaların korktuğu kadar ağrılı değildir. Kolayca çıkarılabilir. Dren uygulanarak vücudun içinde toplanan ve şişlik oluşturan sıvılar rahatlıkla boşaltılır.

İşe ne zaman dönebilirim?

Genellikle hastaların ameliyattan sonra 3 ila 7 gün içinde yaptıkları işin türüne bağlı olarak işe başlamaları mümkündür. Önemli fiziksel aktivite gerektirmeyen bir ofis ortamında çalışıyorsanız işe erken dönebilirsiniz. Ağır işiniz varsa en az 10 ila 14 gün ya da kendinizi hazır hissedene kadar bekleyin. Siz vücudunuzu herkesten daha iyi tanırsınız. Normal aktivitelerinize geri dönmek için hazır olduğunuzda o size söyleyecektir.

Bilmem gereken herhangi bir ameliyat sonrası  komplikasyon var mı?

Doku içinde aşırı sıvı birikebilir.  24-48 saat içinde normal ağrı kesiciler ile geçmeyen, ameliyat bölgesi ağrısı varsa, bu bir problemi gösteriyor olabilir. Bu ağrıya neden olan problem genelde hematomdur. Hematom ameliyat edilen bölgede kan toplanıp şişlik olmasıdır. Bu durumda doktorunuza haber vermeniz gerekir.

jinekomasti ameliyatı